20.12.12, 17:27

Конструктивно удосконалюємо мовний закон

18 грудня 2012 року як Народний депутат України разом з колективом авторів – представників організацій національних меншин України та правозахисників – зареєстрував в парламенті проект закону "Про внесення змін Закону України "Про засади державної мовної політики" та інших законодавчих актів України" (щодо удосконалення державної мовної політики) N1113.

3 липня 2012 року Верховною Радою України було схвалено базовий для українського законодавства Закон України "Про засади державної мовної політики" (закон N5029-VI від 03.07.2012). 9 серпня 2012 року закон підписано Президентом України і він набув чинності.

Разом з тим, під час розгляду законопроекту в парламенті в другому читанні та в цілому, у зв'язку з блокуванням трибуни, численними спробами зриву засідань, погрозами "підірвати" чи "спалити" парламент з боку представників опозиції, в тексті законопроекту не були враховані додаткові пропозиції, що надійшли від Міністерства юстиції України, Венеціанської комісії, ОБСЄ, Науково-експертного управління Верховної Ради України, Київського Національного університету ім. Т. Шевченка, Національного лінгвістичного університету, Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, Таврійського Національного університету імені В.І. Вернадського, Донецького Національного університету, Тернопільського Національного педагогічного університету, Одеської Національної юридичної академії, Одеського національного університету ім. І.І. Мечникова, інших навчальних закладів; понад 150 громадських організацій, науковців та правозахисників. Тому законопроект покликаний врахувати пропозиції провідних міжнародних, національних та наукових інституцій щодо приведення у відповідність зі стандартами прав людини, конституційною та законодавчою термінологією норм Закону України "Про засади державної мовної політики", інших законодавчих актів.

Крім того застосування норм Закон України "Про засади державної мовної політики" на практиці та в рішеннях понад 20 місцевих рад також виявили некоректне розуміння окремих його норм та можливості маніпуляції ними; необхідність уніфікації понять, додаткового приведення у відповідність законодавства України з положеннями закону та відтермінування набуття чинності окремими його положеннями для кращої підготовки органів державної влади та місцевого самоврядування, адаптації суб'єктів підприємницької діяльності.

Загалом в проекті Закону України "Про внесення змін Закону України "Про засади державної мовної політики" та інших законодавчих актів України" (щодо удосконалення державної мовної політики) пропонується понад 80 змін до 35-х законів та інших правових актів України – гармонізуються різноманітні законодавчі акти, уточнюються та конкретизуються засади державної мовної політики, порядок застосування мов України та обов'язки органів влади та місцевого самоврядування щодо забезпечення конституційного права людини на вільне використання рідної мови. Наприклад вносяться зміни до Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" (біометричні паспорти) стосовно видачі паспортів державною і регіональною мовою або мовою меншини.

Колектив авторів закону України "Про засади державної мовної політики" разом з експертами, представниками громадських організацій, службовцями, освітянами та підприємцями кілька місяців працював над удосконаленням мовного законодавства України і вийшов на погоджений текст. Важливо, що в усіх випадках було знайдено компромісні правові рішення, що суттєво вирізняє цю роботу з діяльність відповідної Робочої групи при Кабінеті Міністрів України.

Зміст усіх пропозицій спрямований на безумовне забезпечення прав людини і громадянина відповідно до кращих європейських стандартів. Потрібно поставити законодавчих бар'эр на перепоні шквалу неонацистських і ксенофобських випадків, який наразі спостерігається в Україні. Фашизм не пройде.

Запрошую усіх до конструктивної дискусії.

Джерело

Поділитися: