30.07.11, 9:59

У польській доповіді з причин Смоленської катастрофи немає винних

У польській доповіді з причин Смоленської катастрофи немає винних

Польський експерт з питань авіації Стефан Грушчик вказав на помилки у підсумковій доповіді комісії зі смоленської катастрофи. Опозиція, у свою чергу, розкритикувала доповідь, зазначивши, що у доповіді не названі винні.

Грушчик в ефірі телеканалу TVN24 заявив, що твердження доповіді про те, що російські диспетчери давали "помилкові команди" польському екіпажу і пізно дали команду "Горизонт", не відповідає реальному стану справ.

"Російські диспетчери робили це так, як були навчені. Потрібно пам’ятати про те, що диспетчери на аеродромі у Смоленську з його системою оснащення не мають інформації про точну висоту, на якій знаходиться літак", - сказав він.

Також експерти з польської комісії заявили раніше, що російські диспетчери давали "помилкові команди" польському екіпажу. "Дивно, що комісія з 34 осіб припускається такої помилки. Російські диспетчери давали не команди, а інформацію польському екіпажу", - сказав Грушчик.

Сьогодні доповідь прокоментувала також польська опозиційна партія Право і справедливість. "Цей документ не є доповіддю, оскільки у ньому немає імен винних", - заявив член партії Антоні Мачеревич.

За його словами, у доповіді міститься фальшива інформація і немає доказів.

Самі експерти-члени комісії заявили, що не займаються визначенням провини і відповідальності, а тільки описують причини пригоди.

Нагадаємо, в червні Мачаревич, який очолює спеціально створену для розслідування причин Смоленської катастрофи групу депутатів у польському Сеймі, звинуватив російську сторону в дезінформації і фальсифікаціях.

Доповідь польської комісії з катастрофи була представлена у п’ятницю у присутності журналістів і родичів жертв трагедії. Прийняття результатів роботи комісії прем’єром означатиме завершення її діяльності.

Робота над доповіддю була завершена 27 червня, тоді ж комісія передала її прем’єр-міністру Польщі Дональду Туску. Він віддав документ перекладачам, які повинні були перекласти його на російську і англійську мови.

Раніше глава МВС Єжи Міллер - керівник комісії - неодноразово заявляв, що, згідно з дослідженнями, які вели експерти, основна частина відповідальності за катастрофу лежить на польській стороні. Він також казав, що доповідь буде " суворою" і " болючою" для Польщі.

Літак польського президента Леха Качинського Ту-154 розбився під Смоленськом вранці 10 квітня 2010 року. Під час посадки він зачепився за верхівки дерев в умовах поганої видимості через сильний туман. На борту знаходилося 96 осіб - 88 пасажирів і вісім членів команди. Не вижив ніхто.

Міждержавний авіаційний комітет 12 січня оприлюднив остаточний звіт про результати технічного розслідування, згідно з яким безпосередньою причиною аварії визнано рішення команди не йти на запасний аеродром, а системними причинами - недоліки у забезпеченні польоту і підготовці команди.

Поділитися: